Eleven

Eleven

FLAMINGO SPA/

Hyvästä vielä parempi

flamingo-footer

Hyvästä paras

Vuonna 2008 avattu Flamingo Spa on Suomen suosituin vesipuisto & kylpylä. Asiakkaat ovat tyytyväisiä, liiketoiminta kannattaa ja vuotuinen kävijämäärä on muutamia satoja tuhansia. Saimme tehtäväksi trimmata hyvästä vielä paremman.

Tavoitteena kävijämäärän kasvu

Oman työmme keskeinen mittari on selkeä, asiakasmäärän kasvu. Palveluliiketoiminnalle ominaiseen tapaan, markkinointiteoilla ja tuotekehityksellä aikaansaatavasta lisämyynnistä leijonanosa valuu suoraan yrityksen tulokseen, mikä on aika inspiroiva lähtökohta suunnittelulle. Sitten vaan asiakasymmärtämään, palvelua muotoilemaan ja funnelia trimmaamaan!

Customer insight – asiakas ei ymmärrä

Ja asiakasmäärähän tunnetusti kasvaa nostamalla käyntifrekvenssiä tai houkuttelemalla lisää asiakkaita. Näistä jälkimmäinen agenda eli uusasiakashankinta tuotti melkoisen yllätyksen. Seitsemän toimintavuotta olivat kerryttäneet mukavasti asiakasdataa, minkä lisäksi kahlasimme läpi valtavan määrän some-arvioita ja kommentteja Flamingo Spasta ja kilpailijoista. Hämmentävä lopputulema oli, etteivät potentiaaliset asiakkaat välttämättä pystyneet liittämään Flamingo Spa -brändiä edes oikeaan tuoteryhmään. "Late checkout kyllä järjestyi, mutta hotellin aamiaisbuffet oli tosi vaatimaton."

Käsitteiden miinakenttä

Oikeastihan Flamingo Span katon alla on huvitteluun ja vesiliikuntaan viritetty vilkas vesipuisto sekä ylellisen rauhallista tunnelmaa, hierontoja ja hoitoja tarjoava kylpylä. – Ihan helppoa ja selkeää siis. No, lisäksi sen yhteydessä toimii myös lähinnä monipuoliseksi kauneushoitolaksi luokiteltava day spa. Molemmat yksiköt toimivat Viihdekeskus Flamingossa, jonka tarjontaan kuuluu myös ravintolamaailma, kuntosali, Finnkinon multiplex ja Sokos Hotel Flamingo. Ja koko Viihdekeskus Flamingo toimii kauppakeskus Jumbon yhteydessä... Tulihan kaikki selväksi.

Yllättävä, mutta onnellinen loppu

Tarkentava kysely osoitti kaiken lisäksi, että avainsana spa voi vastaajasta riippuen tarkoittaa hämärää eroottista hieromalaitosta, superrikkaiden exklusiivista kurortia vuoristojärven rannalla – tai mitä tahansa siltä väliltä.

Niinpä sitten kaikkien yllätykseksi aloitimmekin työmme hienovaraisella identiteetin tuunauksella. Kehitimme nimilogon yhteyteen visuaalisen ja sanallisen tukikomponentin, joka avaa ja myy tuotetta uudelle asiakkaalle. Kaikkeen tulevaan näkyvyyteen ja markkinointiviestintään saatiin näin kertaheitolla merkittävästi lisäpotkua, mutta ilman erillistoimenpiteitä ja lisäkustannuksia.Teimme vain ostamisen mahdolliseksi.Jos sinäkin haluat tehdä ostamisen mahdolliseksi, ota yhteys jouni.asp@www.elevenhelsinki.fi tai soita 050 550 1962.

flamingo-taulut

flamingo-ilmo